GIỜ PHỤC VỤ BẠN ĐỌC

Từ thứ 2 đến thứ 6, trừ chiều thứ 6 làm nghiệp vụ không phục vụ bạn đọc.
- Sáng: 8:00 - 12:00
- Chiều: 13:00 - 17:00
- Nhà C3 công trình khoa Pháp

Giới thiệu 5 cuốn sách tiếng Anh hay về phương pháp giảng dạy và nghiên cứu

[Đăng ngày: 02/11/2018]

Giới thiệu 5 cuốn sách tiếng Anh hay về phương pháp giảng dạy và nghiên cứu

Trong chuyên mục “Sách hay kỳ này”, Trung tâm Học liệu thuộc Trung tâm CNTT-TT&HL xin giới thiệu tới bạn đọc 05 cuốn sách TiếngAnh về phương pháp giảng dạy và nghiên cứu. Đây đều là nguồn tài liệu tham khảo hữu ích với những độc giả học, nghiên cứu, giảng dạy tiếng Pháp. Bạn đọc quan tâm có thể đến Trung tâm Học liệu ( Tầng 2 – nhà C3, CT Khoa Pháp) để được phục vụ. Dưới đây là một số thông tin vế 5 cuốn sách đó:

1.Language teachers at work : a description of methods /


Tác giả: Peck, Antony.

Kiểu tài liệu: Sách

Tùng thư: Language teaching methodology seriesTeacher education. English language teaching.

Xuất bản: New York ; London : Prentice Hall, 1988

Mô tả vật lý: [216]p. ; 24cm.Số ISBN: 0135233909 (pbk).

Chủ đề: Foreign languages -- Teaching -- Methodology | Language and languages -- Study and teaching | Ngoại ngữ | Ngôn ngữ | Phương pháp giảng dạy20

Số ĐKCB : A-D41/02739

Introduction: the task of describing language teaching—Chapter 1: Presenting texts—Chapter 2: Conducting oral practice—Chapter 3: Teaching grammar—Chapter 4: Teaching free expression—Chapter 5: Teaching listening comprehension—Chapter 6: The way

2. Understanding language classrooms : a guide for teacher-initiated action /


Tác giả: Nunan, David.

Kiểu tài liệu:

SáchTùng thư: Language teaching methodology series.

Xuất bản: Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall, 1989

Mô tả vật lý: xii, 183 p. ; 24 cm.Số ISBN: 0139359354.

Chủ đề: Language and languages -- Study and teaching | Ngoại ngữ | Ngôn ngữ | Phương pháp giảng dạy

Nội dung: Nunan, David. Understanding language classrooms : a guide for teacher-initiated action. New York : Prentice Hall, 1989. 183 p.24 cm. Includes bibliography and index. (Language teaching methodology series) ISBN 0139359354 (pbk.)

AB: Intended for trainee and experienced classroom teachers, the aim of this book is to introduce teachers to classroom observation and research, with a particular focus on ways whereby teachers might investigate their own classrooms. The book intends to provide an introduction to classroom research for language professionals who do not have specialist training in research methods. Introduces a variety of research methods and techniques including case studies, questionnaires, observation schedules, field notes, etc. Each chapter includes follow up questions and tasks.


3.Communicative language testing /

Tác giả: Weir, Cyril J.

Kiểu tài liệu: Sách

Tùng thư: Language teaching methodology series.

Xuất bản: New York : Prentice Hall, 1990

Mô tả vật lý: x, 216 p. : ill. ; 24 cm.

Số ISBN: 0131552848.

Số ĐKCB : A-D41/04238 - A-D41/04239


Chủ đề: English language -- Ability testing | English language -- Study and teaching -- Foreign speakers | Giao tiếp | Kiểm tra | Phương pháp giảng dạy | Tiếng Anh

Nội dung:

1. Approaches to language test design: a critical review. The psychometric – struturalist era; The psycholinguistic – sociolinguistic era; The communicative paradigm; The problem of extrapolation – 2. Basic considerations in test design: The con

4. Research methods for English studies /

Tác giả: Griffin, Gabriele [editor of compilation.].

 


Tác giả: Griffin, Gabriele [editor of compilation.].

Kiểu tài liệu: Sách

Xuất bản: Edinburgh : Edinburgh University Press, 2013.

Ấn bản: 2nd edition.

Mô tả vật lý: viii, 256p. : 24 cm.

Số ISBN: 9780748683437 (pbk.) :.

Chủ đề: English literature -- Research -- Methodology

Nội dung : Introduces readers to a wide range of research methods for use in English Studies. With a revised Introduction and with all chapters revised to bring them completely up-to date, this new edition remains the leading guide to research methods for final-year undergraduates, postgraduates taking Masters degrees and PhDs students of 19th- and 20th-century Literary Studies.Written by a range of distinguished contributors, each chapter centres on one particular method, offering both concrete practical advice on how to utilise it and exploring some of the methodological issues that are involved in the use of the particular method. The chapters cover research methods familiar to English scholars such as textual analysis, as well as those less commonly explored such as visual and quantitative methods,

Số ĐKCB : E.14400

5.The struggle to teach English as an international language /


Tác giả: Holliday, Adrian.

Kiểu tài liệu: Sách

Tùng thư: Oxford applied linguistics.

Xuất bản: Oxford : Oxford University Press, 2006

Mô tả vật lý: xii, 193 p. ; 24 cm.

Số ISBN: 0194421848.

Số ĐKCB :A-D41/06972 -A-D41/06974


Chủ đề: English language -- Study and teaching -- Foreign speakers | Nghiên cứu ngôn ngữ | Phương pháp giảng dạy | Tiếng Anh

Nội dung:

List of illustrations – Preface and methodology – The struggle for new relationships – Culturist perceptions of “us” and “them” – The legacy of lockstep – “Learner – centredness” and “autonomy” – Social autonomy and authenticity – “Stakeholder – centredness” – Critiquing appropriate methodology – The struggle for cultural continuity



ĐĂNG NHẬP

LIÊN KẾT NGOÀI

TRUNG TÂM HỌC LIỆU - TRƯỜNG ĐẠI HỌC NGOẠI NGỮ - ĐHQGHN
Địa chỉ: Nhà C3 công trình khoa Pháp
Điện thoại 1: 024.66808743
Điện thoại 2: 024.66808714